Poznávejte s koloběžkou-Karlštejnsko

A je tady další díl poznávání s koloběžkou. Tentokrát to bude opětně oblast Praha-západ, konkrétně trasa Radotín-Karlštejn.

Naše putování začíná v městské části Prahy v Radotíně a jako start byl naší skupinou zvolen levý břeh řeky Vltavy, kam se z centra obce dostanete po cyklistické stezce. Nepřejedete však most na druhou stranu, ale budete pokračovat směrem na Dobřichovice okolo řeky, zprvu po cestě asfaltové, která se mění na pár stovek metrů na prašnou stezku, avšak dále až do Černošic a Dobřichovic je krásná pevná asfaltová. Celou cestu lemuje výhled na řeku Vltavu a po necelých 3 km dorazíte do Černošic k nádraží. Zde odbočíte před železničním přejezdem do leva a jedete obcí po cyklostezce cca 500 metrů. Tady je před vámi jediný kopeček vašeho putování, tedy pokud nebudete chtít vydupat na konci cesty až na hrad Karlštejn, což po pár metrech není stejně možné, neboť vás dopravní značka upozorní ” Cyklisto, sesedni z kola” a nahoru k hradu jdete po svých.

Ale to jsem přeskočil až na konec našeho dnešního putování, zatím jsme v kopečku v Černošicích. Šlapejte, či tlačte, statečně nahoru, vaše utrpení skončí po 300 metrech, kde vás značení stezky navede vlevo a otevře se před vámi výhled na údolí řeky. Pokochejte se a pak “POZOR”, příkrý sjezd úzkou stezičkou, byť asfaltovou dolů, a je plné zpomalovacích retardérů, které zde nejsou náhodou. Nekopírujte jízdu kolegů cyklistů, z nichž někteří se rádi spouští tzv. šusem dolů. Mohlo by to špatně dopadnout!

Když kopeček sjedete, jeďte dále a dále a po pár kilometrech (cca 2,5 km) dojedete do obce Dobřichovice. Zde se držte na stezce, nevjíždějte na hlavní silnici, která vede obcí a dojedete ve směru na Lety a Zadní Třebáň až k šedo-černé budově místního pivovaru MMX. Jeho návštěvu cestou můžeme vřele doporučit. Vzhledem k tomu, že nás byla početná skupinka kolobkářů a jeden cyklista, ochutnalo se z jídelního lístku ledacos. Vše velmi chutné, bohatě zdobené, pivo vlastní a velmi osvěžující černé i světlé. Zkrátka lahoda. Ačkoliv, což jsem vám neřekl, je po této trase spousta příležitostných restaurací a kiosků, doporučuji využít je jen v případě naléhavé nouze k lehkému osvěžení. Tady, v pivovaru MMX si totiž pochutnáte.

Můžeme doporučit: polévka: kachní kaldoun, předkrm: kachní maso v sádle a pečivo, hlavní jídlo: tradiční česká kuchyně a jiné…Mňam.

S plným bříškem vyražte ještě po levém břehu řeky až dojedete k mostu, tam se dáte na druhou stranu a pokračujete směr Zadní Třebáň. V této obci, bohužel však ke škodě všech je restaurace s neomezenou konzumací za pouhých 85,-Kč, bohužel však jen přes týden. Odtud vás silnice dovede až do obce Karlštejn, kde dnešní putování končí. Vzhledem k tomu, že je to turisticky navštěvované místo, jsou zde ceny přizpůsobeny návalu turistů a tak kdo je spořivější napapá se cestou.

Jak na cestu: vláčkem ze Smíchovského nádraží, autobusem nebo po svých na koloběžkách až z Modřan.

Jak domů: vláčkem ze zastávky Karlštejn na Smíchovské nádraží, pozor, nutno přejet za obcí řeku na pravý břeh, zde je zastávka.

Přejeme vám příjemné zážitky z cest a nikdy nekončící dobrou náladu a počasí!!!