Austria tým to dokázal-Napříč Rakouskem za 24 hodin

Některé nápady se zdají být šílené již ve chvílích, kdy o nich uslyšíte. Jedním takovým byla výzva přejet Rakousko z jihu na sever. Přišel s ní náš kamarád-koloběžec Guido Pfeiffermann z Austria týmu.

Už samotný záměr se zdál nereálný. Přejedeme Rakousko za 24 hodin a to celých 405 kilometrů. Přijmout takovou výzvu a být u toho, jsem si nemohl nechat ujít. První termín byl stanoven před koncem dubna, ale musel být odvolán, vzhledem k špatné předpovědi počasí v horách, která se nakonec vyplnila. Jen v Klagenfurtu ten víkend napadl hojně sníh a způsobil kalamitu.

profil s-n s-n5

Zvolen byl tedy termín náhradní a to 15.-16.5 2016 a ten se již povedl. Akce odstartovala. A začala cestou do města Klagenfurt s tím, že vyjíždíme v sobotu ráno z Prahy, doprovodné vozidlo řídí člen podpůrného týmu Vladimír Pasek, otec jednoho z účastníků, Davida Paska z Vídně. Po cestě zastavujeme a ve Vídni se osvěžíme kávou. Zde nakládáme další koloběžky a účastníky pokusu přejet trať v tom šíleném čase.

Výprava ve složení, David Pasek, Jurek Milewski, Guido Pfeiffermann, Zdeněk Valenta a Elleonor Michala Czakany se v neděli ráno chystala na start. Připravené stroje, hromadu zásob a občerstvení nakládáme do podpůrného vozidla a již nás řidič veze vzhůru do hor, až na samotné Slovinské hranice.

s-n 1 s-n 6

Ella DSCN6131

Na startu kromě jezdců stojí dva stroje s hliníkovými rámy na zakázku TRACZER, dva stroje KICKBIKE a jedna zbrusu nová karbonová koloběžka s titanem vyztuženým stupátkem KOSTKA Cti na které jedu já. Vzhledem k tomu, že stroj mi přišel z výroby na poslední chvíli, neměl jsem možnost se s ním detailně seznámit a upozorňuji ostatní, že ve sjezdech budu pomalejší. Domluva zněla jasně, počkají pod prvním dlouhým sjezdem a pokračovat budeme společně.

Nestalo se tak. Když mi cestou z prvního kopce, na jediném špatném místě sjezdu, vypadla láhev s pitím a já se pro ní vrátil, ztratil jsem tak cenné metry. Po příjezdu na první záchytný bod jsem pocítil rozčarování, nikdo zde na mne a na Ellu již nečekal. Započala tedy stíhací jízda, která se na duševním rozpoložení, citelně podepsala. Věděl jsem, že tempo nastavené na dojezd ostatních nás poznamená fyzicky a že se tím vyřadíme z dalšího 24 hodinového pokusu.

Využíváme možnost se na trati zapojit do skupiny díky přiblížení doprovodným vozidlem, ale následoval další sjezd, další komplikace a tým nám opět zmizel. Opět vyjíždíme na šílenou stíhací jízdu, která trvá až do druhé hodiny noční. Nezdařilo se dojet Austria tým, bloudění v noci na silnicích, nás stojí další síly.

A tak se ze mě stal člen podpůrného týmu. Nevím kolik jsem ujel celkově, ale zjišťuji, že jeden řidič a člen podpůrného týmu je málo, má jet celou noc a zajišťovat těm vytrvalejším podporu. Únava je však znát již i na něm. Rozhoduji tedy, že pojedu s ním a pomohu alespoň Vladimírovi neusnout a neohrozit výpravu.

Austria tým zůstal na trati tedy sám, vyčerpání je znát i na jejich tvářích, k ránu se citelně ochlazuje až na jeden stupeň Celsia, prší, místy chumelí. Silnice je mokrá, ale kluci se drží. Jedou a stále jedou. Začínáme věřit, že je možné to dokázat. V pondělí ráno, ačkoliv je zde místní svátek, nacházíme otevřenou kavárnu, kde si jezdci dají horký nápoj a už zase dupou. Dupou celý den, v průběhu dne se k nim přidává Ella, snaží se je podpořit a dotáhnut do cíle. To se v odpoledních hodinách daří a radost všech, i přes únavu a bolest v tvářích, je nezměrná.

Dokázali to: David Pasek, Jurek Milewski a Guido Pfeiffermann jsou v cíli ještě s časovou rezervou a jejich počítadla ukazují 406 najetých kilometrů. Austria tým to dokázal. Gratulujeme.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *